О куповини пољских „Solaris“ аутобуса за ГСП

Купљени су пољски „Solaris“ аутобуси, а по напредњацима је требало купити Икарбусове аутобусе и тиме помоћи тој домаћој фирми.

Вест из „Новости“ од 30. јануара 2013:

„Европска банка за обнову и развој (EBRD) одобрила је кредит у вредности од 65 милиона евра за Градско саобраћајно предузеће „Београд“, у циљу набавке нових 400 аутобуса којима ће возни парк овог предузећа бити модернизован. Овим средствима ће бити финансирана и куповина 200 нископодних зглобних аутобуса, који ће задовољавати евро-5 норме о емисији издувних гасова. Преосталих 200 аутобуса, град и ГСП набавиће у сарадњи са домаћим произвођачима.“

Вести из фебруара 2013, извор Блиц и Студио Б:

„Возни парк ГСП „Београд“ биће богатији за 203 зглобна аутобуса „Урбино 18″ пољске фирме „Соларис“, пошто је тај понуђач победио на тендеру који је расписао највећи градски превозник у октобру. Како сазнаје „Блиц“, иако је ГСП расписао тендер за 180 аутобуса, пољски понуђач испоручиће 23 возила више јер је њихова цена исплативија од аутобуса марке МАН, који је до последњег тренутка био у игри за овај посао.“

„Студио Б преноси да цена једног аутобуса типа “Соларис Урбино 18” са комплетом резервних делова износи 320.000 евра. Испорука би требало да почне у јуну 2013. године са 10 аутобуса, а потом би уследила испорука по динамици од 40 аутобуса месечно.“

solaris

Вест од 8. марта 2013:

„Данас у Београду потписан уговор за куповину 200 зглобних аутобуса Соларис Урбино 18 за ГСП „Београд“.Соларис Урбино 18 је потпуно нископодни аутобус и његова ојачана структура обезбеђује ефективност у раду у најтежим путним и климатским условима. Сва возила ће имати функцију нагињања на десну страну и спуштања до 250мм висине („kneeling“). Коришћењем рампе за особе са колицима и функцијом нагињања обезбеђује се лакши улазак особа са колицима у возило. Возило ће покретати модеран дизел мотор ДАФ ПР228 снаге 231кW (310 КС) који задовољава Еуро 5 стандарде. Ентеријер је простран, дизајниран по последњим стандардима и омогућава безбедну и комфорну вожњу. Клима уређај Конвекта УЛ 700 Ултра Лигхт у оба вагона возила обезбедиће адекватно расхлађивање возила у летњим условима, и такође његово грејање у зимским условима вожње уз помоћ радијаторског грејања. Возило ће имати 40+1 седишта.Аутоматски мењач ЗФ 6АП који ће бити уграђен у београдски Урбино 18 је мењач последње генерације који обезбеђује драстично смањење потрошње горива а са тим и мање загађење животне средине Београда.

Соларис Урбино припада фамилији потпуно нископодних градских возила. Представници ове фамилије су лако препознатљиви по нежно падајућој линији предњег ветробранског стакла. Овим се обезбеђује боља видљивост у кривинама у десно, и повећава безбедност путника који чекају на стајалиштима. Поред модерног дизајна, елеганције и практичних решења Урбино аутобуси нуде комфорност и сигурност својим путницима. Сва Соларис-ова возила су израђена од нерђајућег челика.Први аутобуси ће стићи у Београд почетком јула 2013, а свих 200 возила ће бити испоручено у 5 контигената до краја новембра 2013. Увозник аутобуса Соларис је по уговору ГСП “Београд”, док подршку пружа овлашћени заступник у Србији, SDT GROUP ДОО из Београда.“

* * *

Када је 2017. године напредњачка влада Републике Србије донела одлуку да за потребе МУП-а купи увозне Шкоде, а не „домаћи“ Фијат, који се производи у Крагујевцу, све примедбе које су они раније стављали на ову набавку пољских уместо домаћих аутобуса падају у воду.

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2017&mm=09&dd=19&nav_id=1305110

zasto skode

Advertisements